Victor s-a speriat de Victoria, și cu asta basta! N-am să scriu despre Victoria Nuland și despre evitarea ei – ca ”o coincidență” – de către premierul României. Au făcut-o și vor continua să o facă alți colegi din presă. Spun doar atât: premierul ne-a arătat că, atunci când vrea, știe să se ascundă și în gaură de șarpe după ce, ca la ”Bâza”, dă și fuge.
Nu vreau să scriu despre asistenta secretarului american de Stat pe afaceri europene și eurasiatice ci despre o româncă. De ceva timp urmăresc evoluția discretă a unei femei liberale, puse în fruntea unui minister greu, unde face exact ce trebuie: așează lucrurile în ordine, încearca să pună stavilă jafului și impulsionează activitatea unităților din subordine în folosul cetățenilor. O cheamă Ramona Mănescu, este ministru Transporturilor din august 2013 și are două mandate de europarlamentar. Cu siguranță, experiența acumulată la Bruxelles și-a pus amprenta asupra personalității sale și a modului de a acționa de la butoanele unui pupitru politic cu mari responsabilități.
De ce îmi place Ramona Mănescu și de ce cred că merită să fie privită mai atent? În primul rând pentru că este o excepție de la modul în care ne-am obișnuit să acționeze politicienii noștri, ajunși în funcții de execuție. De regulă, după ce se văd instalați în fotoliile comode ale ministerelor, vreun an de zile se ocupă de ”greaua moștenire”. Ei bine, femeia Ramona Mănescu pare că a luat taurul de coarne și, la scurt timp după ce s-a instalat la cârma ministerului Transporturilor, a făcut curățenie la Tarom. Cine se gândea că va reuși să-l facă plecat din fruntea Consiliului de Administrație al Tarom pe Dan Pascariu, ”un bancher îndrăgostit de afaceri imobiliare”, cum îl numeau jurnaliștii de la Ziarul financiar?
În ciuda tuturor scepticilor, Ramona Mănescu a reușit să readucă sub tutela Ministerului Transporturilor Compania Națională de Drumuri, iar ea – și nu Dan Șova! – să asigure buna desfășurare a lucrărilor de construcții de drumuri și poduri din România. Cu calm și discreție a ”rezolvat” și controversata licitație de la CFR Marfă, unde Gruia Stoica era dat drept câștigător înainte de a fi câștigat. Iar în Drumul Taberei, după un impuls dat șefului de la Metrorex, Aurel Radu, metroul a început să prindă contur, oamenii muncesc în subteran, iar mașinăria ”Varvara” sfredelește pământul după graficul impus.
Ramona Mănescu nu a închis ochii nici la jaful ce s-a petrecut de-a lungul anilor la CFR. A ordonat controale la CFR Infrastructură, la CFR Marfă și la CFR Călători, iar inspectorii i-au înaintat primele rapoarte. Zilele trecute, șefa de la Transporturi a anunțat că directorii și membrii în CA ar putea fi dați afară. Mi-a plăcut, însă, modul de gândire și de acțiune al acestei femei, în concordanță cu legea, așa cum auzim noi că se petrec lucrurile în occidentul democrat. Un singur exemplu: ”În urma neregulilor menționate în raportul Corpului de control al Ministerului Transporturilor, probabil că se va întâmpla să-i dăm afară în perioada următoare pe directorul general și pe membrii Consiliului de Administrație de la compania CFR Infrastructură. Trebuie, însă, să respectăm legea, deoarece există niște proceduri, termene. Legea mă obligă să parcurg niște etape. Cine nu respectă legea poate ajunge la Direcția Națională Anticorupție (DNA). Eu sper să nu mai dureze mult această procedură, pentru că, pentru fiecare zi de întârziere în plus, sunt pierderi”, a spus Ramona Mănescu la Digi 24. Și lui Radu Mazăre, veșnic
Și lui Radu Mazăre, veșnic aspirant la o bucățică din portul Constanța, i-a pus frână tânăra blondă liberală. Vineri, primarul PSD a izbucnit public, afirmând că ministrul Transporturilor se opune proiectului agreat de USL, prin care primăria Constanța căpăta o treime din port. „Ce știe doamna asta? Trebuie să te și pricepi. Ea nu cred că înțelege ce înseamnă port. Nu știe care este prova și pupa unui vapor. Ce miză are ea? Ce o deranjează?”, a sărit edilul.
Misogin, primarul. Fiindcă știe bine că Ramona Mănescu e constănțeancă și știe și ce-i prova și ce-i pupa, dar mai știe câte ceva și despre afacerile necurate din port.
Așadar, n-avem politicieni care să pună osul la treabă?! Hai să ne uităm mai cu atenție spre ei, să renunțăm la etichetele puse în showuri de televiziune, să renunțăm a mai gândi că femeile din politică sunt doar păpuși sau maștere și să analizăm mai bine știrile servite de presă. Poate descoperim acei oameni pe care ni-i dorim și care sunt capabili să facă din România o țară democrată. Am putea avea și noi o Victoria Nuland sau Viviane Reding sau baroneasa Emma Nicholson, dacă le dăm femeilor noastre din politică girul încrederii și știm să le susținem atunci când ”lumea bărbaților” le pune piedici. Știu, sună feminist, dar asta e o altă racilă a mentalității românești!
text aparut in Evenimentul zilei din 13.01.2014
http://www.evz.ro/detalii/stiri/femeia-de-la-transporturi-care-taie-si-spanzura-1076555.html