Adevărul despre care n-am putut să scriu, până la moartea lui Șerban Ionescu, nu trebuie rămas nespus. A fost primul gând, în momentul în care am aflat miercuri, înspre miezul nopții, că actorul a depus armele în lupta cu boala și a plecat să se odihnească în altă lume. O lume în care, ni se spune, că nu există durere sau lucruri rele.
În viața mea de jurnalist nu mi s-a întâmplat să nu pot să scriu despre un subiect ce ținea prima pagină a tabloidelor, își găsea loc în coloanele ziarelor quality, iar televiziunile îi dedicau emisiuni speciale, cu invitați din lumea teatrului. Nu mi-a interzis nimeni. A fost o autocenzură când am văzut dimensiunile pe care le capătă povestea soților Șerban Ionescu – Magda Catone. Realizam că informațiile mele, venite dinspre oameni din apropierea lor sau de la colegi de teatru, nu vor putea sta în picioare în fața sinistrului scenariu ce se construia în jurul acestei familii de artiști. M-am mulțumit să le împărtășesc colegilor din redacție, iar Evenimentul zilei nu a mai publicat știri despre Șerban Ionescu.
Când se scria că actorul, internat la Elias, a intrat în comă și a fost mutat în secția de terapie intensivă, acesta se afla cazat în camera sa din aripa rezervată VIP-urilor. Era îngrijit, în permanență, de o infirmieră plătită de familie, fiindcă Magda Catone nu putea să nu-și onoreze contractele. Ea era omul ce trebuia să facă rost de bani pentru un tratament scump și de lungă durată. Presa tabloidă a scris că infirmiera e amanta lui Șerban, apoi că a avut chiar și o altercație cu soția actorului. Dacă ar fi căutat mai bine surse în spital, poate că reporterul ar fi aflat ce e cu femeia din rezervă sau că medicii de acolo l-au îngrijit cum au putut mai bine ca să-l externeze, iar tratamentul să-l poată face acasă.
Mă gândeam mereu cum aș putea aborda subiectul, cum să scriu că Magda Catone îi poartă de grijă soțului, că nu l-a abandonat nici în clinica din Germania, nici în spitalul Elias și că nici pomeneală să existe o amantă la căpătâiul actorului Șerban Ionescu. Românii știau de la televizor sau din tabloide că un avocat celebru îi divorțează din ordinul expres al actorului, iar acuzele la adresa soției erau de la infidelitate până la însușirea în totalitate a averii. ”Magda e alături de Șerban, sunt minciuni ce se scrie. S-a intrat într-un soi de avalanșă a declarațiilor, a speculațiilor, ce nu mai poate fi oprit. E mare păcat ce se spune, pentru că noi, artiștii, colegii lor știm care este adevărul. Nu putem spune mai mult, e viața lor intimă, e o poveste stranie, cu o boală neobișnuită. Magda e foarte credincioasă, nu există niciun interes financiar la mijloc”, mi-a spus în urmă cu o lună cineva din lumea artistică.
Apoi a apărut o declarație a mamei actorului împotriva nurorii. Cine ar fi crezut adevărul meu și al artiștilor din apropierea unui cuplu distrus de o boală cumplită, pe care unul dintre ei o ducea în tot trupul, iar celălalt în minte și în suflet?
Aseară, o altă actriță ”mi-a lămurit” nelămurirea foarte scurt: ”Ce era să facă Magda? Să apară la televizor și să se bălăcărească ca fetele astea pe toate posturile nocturne? E de ajuns că noi știm”.
Colegii și prietenii lor nu sunt niște niznai, cunoșteau perioadele tumultoase și lacrimile amare ale Magdei din vremea tinereții lor, însă au tabuuri, iar unul dintre ele este acela de a nu expune viața privată a nimănui. Actoria e o meserie grea, care te solicită, te stoarce și te transformă uneori în ceea ce nu-ți dorești. Iar oamenii din teatru țin în culise, la secret, trăirile lor. De aceea, una din explicațiile acestei povești anormal de deformată, ar fi că Magda Catone a acceptat neadevărurile spuse pentru a-și proteja fiul, pe Carol, pentru a se proteja pe ei și să nu fie nevoită să dea într-una relații despre boala care-l dezumaniza pe bărbatul iubit.
La căderea cortinei peste acest spectacol absurd, poate că minciuna nu va continua să căpușeze amintirea a doi artiști.
.
Ma bucur ca ai scris acest articol.